چرا بايد اجسام سنگين را با دستان و پاهاي خود بلند كنيد

۱۵ بازديد

خيلي مهم است كه اجسام را پاهاي خود بلند كنيد و نه با كمرتان . ما اين نكته را هزاران بار شنيده‌ايم و اين يك نكته ابتدايي به هنگام جابجايي اجسام است. اما اجراي اين تكنيك، بسيار ساده است تا بتوانيد اجسام سنگين را با دستان و پاهاي خود بلند كنيد.
تكامل DNA ما به گونه‌اي بوده است كه بتوانيم نقاط قوت گذشته را حفظ كرده و سازگاري زيادي با آينده داشته باشيم. مغز براي كمك به ما در ارزيابي تفكرات و خطرات احتمالي توسعه يافته است. بنابراين، ما بايد هنگام بلند كردن اجسام هوشياري كافي داشته باشيم و با استفاده از دستگيره حمل بار مي‌توانيد از خطرات احتمالي جلوگيري كنيد.
قبل از اقدام به انجام كار، فكر كنيد. به لحاظ ساختاري، ما بلندتر و ضعيف‌تر از اجداد خود هستيم. استخوانهاي نسل‌هاي پيشين ما به اندازه سنگ‌هاي عصر حجر متراكم بوده است. ساختار فعلي بدن انسان‌ها داراي مركز گرانشي بالاتري است و اين نكته مزايا و معايب خاص خود را دارد.
توانايي ايستادن به طور مستقيم، در نتيجه نخاع توسعه يافته و افزايش انحناي ستون فقرات حاصل شده است. ستون فقرات يك فنر خمشي است كه توسط بخش‌هاي پاييني بدن، مفاصل و پاها حركت داده مي‌شود. لگن لولايي است كه اين دو را به هم متصل مي‌كند.
گروه عضلاني ستون فقرات ما به اندازه كافي قدرتمند است تا بتواند گشتاور بدن را تحمل كند. با اين حال، هنگام خم شدن و كش و قوس آمدن، يكپارچگي ستون فقرات به خطر مي‌افتد.

حمل بار آسان

 

هنگامي كه ما اجسام را با قسمت پاييني كمر خود بلند مي‌كنيم چه اتفاقي مي‌افتد؟

فشار زيادي به زانوها وارد مي‌شود و تمام قويي پاها در هنگام بلند كردن اجسام مورد استفاده قرار نمي‌گيرد. يكي از آسيب‌هاي شايع، فشاري است كه به عضلات و بر روي ستون فقرات و كمر اعمال مي‌شود. اين مي‌تواند به ويژه در صورت عدم وجود “مهار متقابل” رخ دهد.
مهار متقابل زماني اتفاق مي‌افتد كه يك مجموعه از عضلات درگير شود و مجموعه مخالف براي تسهيل حركت مفصل آزاد شود. هنگام بلند كردن، زماني كه شكم و دنده‌ها خم مي‌شوند، بدن مايع غضروفي را آزاد مي‌كند تا لگن را به حالت مستقيم در آورده و بتوانيد به طور مستقيم بايستيد.
اگر شما رو به جلو خم شويد، پاها راست (مستقيم) مي‌شوند، و وزن اضافي بلند كردن اشياء نيز به آن افزوده مي‌شود، عضلات شما درگير شده و كمر شما مانند يك وزنه بردار عمل مي‌كند. پاها مانند آسانسورهاي هيدروليكي يا جك‌هاي با نيروي محرك بالا عمل مي‌كنند تا بخش‌هاي بالايي بدن را بالا بكشند. مفاصل حركت، پاها و بالا تنه را تنظيم مي‌كنند.
اگر بين اين دو گروه عضلاني مهار متقابل وجود نداشته باشد، غضروف و مفاصل كمر درگير خواهند شد تا با نيروي متقابل با بالا آمدن لگن مقابله كنند. پايين كمر به عنوان لولا بين لگن و پاهاي شما عمل مي‌كند كه هر دو رو به پايين هستند. اين يك مهاركننده در دور كمر شما است. چيزي كه ممكن است اتفاق بيافتد، يك فشار كم به كمر شما با توجه به كشيده شدگي بيش از حد در كمر است. اين منطقه، زماني كه در حال فشار است، در دو جهت مختلف كشيده مي‌شود.

چگونه اجسام را به روشي مناسب بلند كنيد؟

از بوجود آمدن فشار اضافه به كمر، با خم كردن زانوي خود و از بين بردن فاصله مفصلي و انعطاف پذيري گروه عضلاني ستون فقرات جلوگيري كنيد. نتيجه آن آزاد شدن غضروف‌ها و مفاصل كمر است، بنابراين شما خطر ابتلا به كمر درد و يا اختلال در ديسك‌هاي بين مهره‌اي را كاهش خواهيد داد.
كمر شما به طور كلي تقويت مي‌شود و غضروف‌هاي كمرتان براي بلند كردن اجسام در آينده آمادگي خوبي خواهند داشت. قفسه سينه خود را با انقباض عضلات شكمي و فشار آوردن بر روي پاها با يك نفس عميق ايمن كنيد. تنفس به طور طبيعي سبب باز شدن بدن و گسترش آن مي‌شود. اگر در حين بلند كردن اجسام بازدم داشته باشيد، نيروي اكسيژن كاهش يافته و نيروي مورد نياز براي پمپ كردن و كشش عضلات بزرگ براي قدرت دهي را كاهش مي‌دهد.
اين كار را همين حالا امتحان كنيد و فقط به خواندن اين مطلب اكتفا نكنيد. متوجه تفاوت خواهيد شد. اين مي‌تواند تفاوت قابل توجهي در روش بلند كردن شما ايجاد كند و حمل بار آسان را تجربه خواهيد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.