پاك كردن انواع لكه روي فرش

حمل بار آسان با دستگيره حمل بار

پاك كردن انواع لكه روي فرش

۱۷ بازديد

فرش‌ها يكي از بخش‌هاي اصلي دكوراسيون خانه ما هستند. براي پاكسازي برخي از لكه‌ها از روي فرش لازم است چندين بار مراحل را دنبال كنيد. اما نكته‌اي كه بايد در نظر بگيريد اين است كه از زمان ايجاد لكه روي فرش دست بجنبانيد. لكه‌ها هر چقدر قديمي‌تر باشند، پاكسازي آن دشوارتر خواهد بود.
پاكسازي لكه‌ها معمولا به صورت خانگي و با آگاهي از روش آن به دست خودتان انجام مي‌شود. اين روش‌ها بستگي به نوع لكه دارد. اگر بر اساس لكه، مراحل تميز كردن لكه روي فرش را طي كرديد و موفق به پاكسازي نشديد، نگران نباشيد؛ اين كار در قاليشويي توسط متخصصان با تجربه انجام مي‌شود. ما در اين مقاله سعي مي‌كنيم روش‌هايي مفيد براي لكه زدايي فرشتان را بگوييم.

 

پاك كردن انواع لكه روي فرش

 

روش هاي پاكسازي انواع لكه روي فرش

دردسرهاي چاي و قهوه

يكي از مشكلاتي كه ممكن است پايان يك مهماني با آن روبرو شويم، ديدن لكه‌هاي چاي و قهوه است. در ابتدا مقداري ماده شوينده فرش (شامپو فرش) را بر روي لكه روي فرش بريزيد و با دستمالي كه با آب گرم مرطوب كرده‌ايد بر روي لكه بكشيد. سپس مقداري سركه سفيد را بر روي لكه بريزيد و با دستمال تميز بر روي آن بكشيد. در اين مرحله بايد دوباره از شامپو فرش كمك بگيريد. روي لكه را با كمي آب ولرم شستشو دهيد. در صورتي كه همچنان اثراتي از لكه باقي مانده بود، اين مراحل را تكرار كنيد تا فرش خود را مثل روز اول كنيد.

لكه‌هاي جوهر، اثرات شيطنت كودكان

اگر كودك بازيگوشي در خانه داريد كه مدام ماژيك و خودكارها را از او پنهان مي‌كنيد، باز هم ممكن است با اين دردسر روبرو شويد. براي پاك كردن لكه جوهر بايد بدانيد فرش شما داراي الياف طبيعي است يا مصنوعي. با سهل‌انگاري نبايد به فرش دستباف خود آسيب بزنيد. به طور كلي پاك كردن انواع لكه‌ها از روي فرش با الياف طبيعي حساس‌تر است. در صورتي در فرش شما از الياف مصنوعي استفاده شده باشد، يك تكه پنبه الكلي يا دستمالي كه به استون آغشته شده باشد را بر روي لكه قرار دهيد به طوري كه كل لكه روي فرش با آن مرطوب شود. چند دقيقه صبر كنيد، سپس به كمك يك دستمال نخي و آب ولرم لكه را پاك كنيد.
البته با وجود كودكان بعيد نيست كه گاهي آدامس بر روي فرشتان هم ببينيد؛ خونسردي خود را حفظ كنيد و براي رفع آن مقاله روش‌هاي پاك كردن آدامس از روي فرش را بخوانيد.
در صورتي كه فرش شما دستباف است و از الياف طبيعي بافته شده است، به كمك محلول شوينده فرش، روي لكه را مرطوب كنيد، سپس محلول آمونياك روي لكه اسپري كنيد و با دستمال خشك كنيد. در مرحله بعد مقداري سركه سفيد بر روي لكه بزنيد و با دستمال نخي پاك كنيد. در انتها بايد يك مرتبه ديگر مواد شوينده مخصوص فرش را بر روي لكه اسپري كنيد و در نهايت با يك دستمال تميز، رطوبت آن را بگيريد و اجازه دهيد خشك شود.

پاك كردن روغن و چربي از روي فرش

اين لكه‌ها تنها به لكه‌هاي روغن به طور مستقيم ختم نمي‌شود. ما در اكثر غذاهايمان از روغن استفاده مي‌كنيم. پس برخورد با چنين مشكلي چندان عجيب نيست و براي همه ما پيش آمده است.
لكه‌هاي چربي طيف وسيعي از تنوع دارند. از روغن پخت و پز گرفته تا مواد آرايشي مانند لوسيون و كرم پودر. اين لكه‌ها ممكن است علاوه بر داشتن چربي داراي لكه رنگ هم باشند. براي پاك كردن اين دسته لكه روي فرش بايد تا لحظه پاك شدن آن مراحل را تكرار كنيد. در مرحله اول تا جايي كه ممكن است لكه را به كمك يه كاردك به دقت برداريد تا بيشتر از اين بر روي فرش پخش نشود. سپس كمي سركه سفيد بر روي لكه بريزيد و پس از چند دقيقه آن را با دستمال سفيد نخي پاك كنيد. بعد از اين مرحله براي تكميل كردن فرايند پاكسازي لكه روي فرش، از شوينده‌هاي مخصوص استفاده كنيد.

” براي لكه برداري فرش و پاك كردن هرگونه لكه از روي فرش‌تان مي‌توانيد از خدمات قاليشويي نوين استفاده كنيد “

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.