راه آسان و ايمن براي بلند كردن بارهاي سنگين چيست؟

۱۷ بازديد

اگر بارهاي سنگين را به طور نامناسب بلند كنيد، چه بسته‌هايي كوچك باشند و چه بزرگ، اگر به طور صحيح آنها را بلند نكنيد، مي‌توانيد به كمر خود آسيب بزنيد يا به ماهيچه‌هاي اطراف ستون مهره‌ها فشار وارد كنيد. شانه‌ها و بازوها هم ممكن است بسته به چگونگي بلند شدن شما، مجروح شوند. از آنجا كه درد كمر به هيچ وجه قابل تحمل نيست، و مي‌تواند يك آسيب خفيف، متوسط و يا حتي جدي را نشان دهد، بهتر است كه از تكنيك‌هاي نادرست بلند كردن اجتناب كنيد.
دو اشتباه رايج زماني رخ مي‌دهد كه مردم سعي مي‌كنند اشياء سنگين را بلند كنند. اولين مورد از اين اشتباهات زماني است كه شما بارهاي سنگين را به تنهايي بلند مي‌كنيد. اگر به صورت غير صحيح اين كار را انجام دهيد، حتي يك شيء نسبتا سنگين مي‌تواند براي تنهايي بلند كردن چالش برانگيز باشد. علاوه بر اين، اگر باري كه تصميم به بلند كردن داريد، شكل مناسبي نداشته باشد، ممكن است براي اين كه آن را محكم بگيريد و به طور ايمن آن را حمل كنيد، سخت باشد. يكي از اولين نكات در حمل بار ايمن به اين صورت است كه اگر شك داريد كه باري كه مي‌خواهيد بلند كنيد، وزن زيادي دارد، از فرد ديگري بخواهيد به شما كمك كند.
يك اشتباه ديگر كه اكثر ما آن را به طور منظم انجام مي‌دهيم، اين است كه كمر خود را خم مي‌كنيم تا چيزها را از زمين بلند كنيم. وقتي كه خم مي‌شويد، ماهيچه‌هاي پشت، سينه و شانه شما در معرض فشار قرار مي‌گيرند و امكان آسيب افزايش مي‌يابد. در عوض زماني كه نياز داريد چيزي سنگين را بلند كنيد، موارد زير را در نظر بگيريد. البته براي بلند كردن و حمل كيسه‌هاي خريد مي‌توانيد با استفاده از دستگيره حمل بار اين را را راحت‌تر انجام دهيد.

راه آسان و ايمن براي بلند كردن بارهاي سنگين

موارد ايمني در زمان بلند كردن بارهاي سنگين

  1. به جاي آن كه كمر خود را خم كنيد، زانوهاي خود را خم كنيد و به بار مورد نظر نزديك شويد. اگر شيء روي زمين باشد، خم كردن زانو به شما كمك مي‌كند به آن نزديك‌تر شويد. هر قدر بار مورد نظر را به خود نزديك‌تر كنيد، قدرت شما براي بلند كردن آن بيشتر خواهد شد و آسيب كمتري به كمر شما وارد مي‌شود.
  2. اگر احساس مي‌كنيد توانايي بلند كردن بار را داريد، آن را برداريد و تا جايي كه ممكن است نزديك بدن خود بياوريد. اگر امكان داشته باشد، آن را در آغوش بگيريد. هر چه بار به شما دورتر باشد، احتمال آسيب به ستون مهره‌هاي شما بيشتر خواهد شد.
  3. سعي كنيد با قدرت پا، بار را به آرامي بلند كنيد و از حركات سريع اجتناب كنيد.
  4. به اطراف خود نگاه نكنيد، نگاه كردن به اطراف مي‌تواند مركز ثقل شما را تغيير دهد و فشار زيادي را به بدن شما وارد كند يا به ماهيچه‌هاي مختلف آسيب برساند.
  5. اگر وزن بار به حدي زياد است كه در زمان بلند شدن پاهاي شما صاف نمي‌شود، از فرد ديگري كمك بگيريد.
  6. برنامه‌ريزي كنيد كه دقيقا كجا و چگونه اين بار را به زمين مي‌گذاريد. مراقب باشيد كه آن را روي انگشتان يا پاي خود رها نكنيد و اگر بايد آن شيء را روي يك سطح پايين‌تر از كمر خود قرار دهيد، زانوها را خم كنيد.

زماني كه شما مي‌خواهيد باري را به تنهايي بلند كنيد، در مرحله اول ببينيد كه آيا مي‌توانيد بدون كمك گرفتن از ديگران اين كار را انجام دهيد يا نه. زماني كه باري را مي‌خواهيد دونفري جابجا كنيد، آن را در يك ارتفاع قرار دهيد تا فشار بيش از حد به يك نفر وارد نشود.
علاوه بر اين، به توصيه‌هاي پزشك درباره بلند كردن بار توجه كنيد، اگر به تازگي جراحي كرده‌ايد و يا زخم‌هايي داريد كه ممكن است با بلند كردن اشياء بدتر شوند. با صرف زمان اضافي و يا كمك گرفتن از ديگران براي بلند كردن وسايل سنگين، سلامتي خود را حفظ كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.