روش مناسب براي حمل بارهايي با وزن كم

حمل بار آسان با دستگيره حمل بار

روش مناسب براي حمل بارهايي با وزن كم

۱۹ بازديد

حمل بارهايي با وزن كم

در بسياري از مواقع افراد تصور مي‌كنند كه در صورت حمل بارهاي سبك نيازي نيست تا موارد ايمني را رعايت كنند و مي‌توانند حمل بارهايي با وزن كم را به هر صورت انجام دهند. اما اين يك تصور اشتباه است و اگر با روش نادرست اقدام به بلند كردن بار كنيد، امكان آسيب به بدن شما وجود خواهد داشت.
در برخي از مواقع و زمان بلند كردن يك شيء كوچك، كمر دچار گرفتگي مي‌شود. در خيلي از مواقع، اندازه و وزن بار تاثيري در گرفتگي كمر ندارد و طرز خم شدن مهم است. تا جاي ممكن بايد براي بلند كردن اشياء با خم كردن زانوها اين كار را انجام داد و كمر را خم نكرد. اين خم شدن كمر در صورتي كه زاويه‌دار باشد، امكان گرفتگي در كمر وجود خواهد داشت.
شما مي‌توانيد از وسايل كمك بگيريد تا حمل بارهايي با وزن كم راحت‌تر انجام شود كه يكي از اين وسايل، دستگيره حمل بار است. اين دستگيره‌ها به شما كمك مي‌كنند تا دستگيره كيسه‌هاي خريد را داخل آن قرار دهيد و به راحتي چندين كيسه خريد را حمل كنيد. دستگيره حمل بار تحمل بالايي دارد و به راحتي تا وزن 10 كيلوگرم را مي‌توان با آن جابجا كرد. مواد به كار رفته در ساخت اين دستگيره‌ها از نوع مقاوم هستند و مي‌توانيد از آنها در مدتي طولاني استفاده كنيد.

حمل بارهايي با وزن كم در زمان خريد

يكي از مواقعي كه افراد حمل بارهايي با وزن كم را به روشي غير استاندارد انجام مي‌دهند، در زمان خريد است. در بسياري از مواقع، در زمان خريد مجبور به طي كردن مسافت زيادي به صورت پياده هستيد. اگر در اين پياده‌روي مجبور باشيد كه كيسه خريدي را هم با خود حمل كنيد، به خاطر حمل در مدت زياد، امكان آسيب به بدن وجود خواهد داشت. خيلي از مواقع كه به مدت زياد پياده‌روي مي‌كنيد، پاها و كمر خسته مي‌شوند، حالا اگر حتي يك بار كوچك را هم حمل كنيد، اين خستگي بيشتر خواهد بود.
بعضي وقت‌ها شما خريدهاي زيادي انجام مي‌دهيد و بايد تا خانه و يا محل پارك خودرو، اين كيسه‌هاي خريد را با دست حمل كنيد. در اين مواقع هميشه بارها را بين دو دست خود تقسيم كنيد. با تقسيم كردن بارها بين دو دست، از فشار جانبي به كمر و ستون مهره‌ها كاسته خواهد شد. هر قدر كه در يك سمت بدن بار بيشتري باشد بدن با خم شدن در جهت مخالف سعي در جبران نامتعادل شدن وزن مي‌كند كه اگر اين وضعيت مدت زيادي طول بكشد، باعث ناراحتي در ناحيه كمر خواهد شد.
هميشه اگر تصميم به حمل بيش از يك كيسه خريد را داريد، آنها را بين دو دست خود تقسيم كنيد. حمل بارهايي با وزن كم هم مي‌تواند به بدن شما آسيب برساند، اما اگر شما نكات ايمني را رعايت كنيد حتي اگر بارهايي با وزن بالايي را هم حمل كنيد، آسيبي به بدن شما نمي‌رسد.
زماني كه بايد باري را در مسافت زيادي حمل كنيد، بعد از طي كردن مسافتي، آنها را زمين بگذاريد و بعد از مدتي استراحت، به مسير خود ادامه دهيد. زمين گذاشتن بار به بدن كمك مي‌كند با دفع مواد شيميايي ايجاد شده در ماهيچه‌ها توانايي خود را براي ادامه مسير به دست آورد. البته اگر با يك دست بار بيشتري را حمل مي‌كنيد، بعد از استراحت سعي كنيد بار سنگين‌تر را با دست ديگر حمل كنيد و اين كار را تكرار كنيد. اين كار باعث مي‌شود تا ماهيچه‌ها بتوانند انرژي كافي براي ادامه مسير را داشته باشند.
كيهان ارائه دهنده دستگيره حمل بار براي جابجايي كيسه‌هاي خريد بوده و مي‌توانيد اين دستگيره‌ها را به صورت آنلاين سفارش دهيد و در زمان خريد از آنها استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.