با رعايت نكات ايمني حمل بار آسان را تجربه كنيد

حمل بار آسان با دستگيره حمل بار

با رعايت نكات ايمني حمل بار آسان را تجربه كنيد

۱۵ بازديد

در هر كاري رعايت كردن نكات ايمني در صحيح انجام شدن آن و جلوگيري از آسيب كمك مي‌كند. اگر موارد و نكاتي كوچك را رعايت كنيد، حمل بار آسان خواهد بود. در بسياري از مواقع مخصوصا زماني كه به خريد مي‌رويد، اندك اندك وزن باري كه بايد حمل كنيد اضافه مي‌شود. در عين حالي كه مجبور به حمل بار سنگين وزني هستيد، مسافت زيادي را هم بايد طي كنيد، اين كار به خستگي در ستون مهره‌ها منجر خواهد شد.
اگر هر كاري به صورت اصولي و به طرز صحيح انجام شود، احتمال آسيب به بدن به طرز قابل توجهي كم مي‌شود. هميشه در زماني كه به خريد مي‌رويد و يا مجبور به حمل بار هستيد، در فواصل مشخصي، بار را زمين بگذاريد و به خودتان استراحت دهيد. اين كار باعث خواهد شد تا ماهيچه‌ها، مواد زائد ايجاد شده در اثر حمل بار را بتوانند از خود دفع كنند و بتوانند براي ادامه مسير، آمادگي لازم را به دست آورند. حمل بار آسان خواهد بود، به شرطي كه تمامي نكات را رعايت كنيد.

رعايت نكات ايمني حمل بار آسان

حمل بار آسان و با ايمني بالا

اولين چيزي كه در زمان حمل بار بايد رعايت كنيد، دانستن وزن آن بار است. بارهايي كه وزني بيشتر از تحمل شما دارند را به تنهايي بلند نكنيد. در ابتدا وزن بار را به دست آوريد، اگر وزن زيادي دارد از افراد ديگري براي حركت دادن آن كمك بگيريد. سعي كنيد به جز تعداد مورد نياز از يك نفر براي هماهنگي بين افراد كمك بگيريد.
مسير حركت را از وجود موانع خالي كنيد. در بسياري از اوقات، موانعي كه در سر راه قرار دارند، باعث حادثه مي‌شوند. اگر پاي كسي كه باري را حمل مي‌كند به مانعي برخورد كند، باعث به هم خوردن تعادل فرد شده و علاوه بر اين كه احتمال به زمين افتادن بار وجود دارد، امكان آسيب به شخصي كه بار را حمل مي‌كند هم زياد خواهد بود. يكي از جاهايي كه فشار زيادي را بايد تحمل كند و در زمان شرايط نامساعد احتمال آسيب به آن بالا است، ستون مهره‌ها و ديسك بين مهره‌ها است.
بيشترين آسيب به كمر در زمان بلند كردن بار خواهد بود. اگر براي بلند كردن بار كمر خود را خم كنيد حتي اگر بخواهيد بار سبكي را از زمين بلند كنيد، فشار زيادي به ستون مهره‌ها وارد خواهد آمد. براي بلند كردن بار زانوهاي خود را خم كنيد، با اين كار حمل بار آسان خواهد بود. براي اين كه بتوانيد كمر خود را صاف نگه داريد، به روبرو نگاه كنيد، اين كار باعث خواهد شد تا كمر شما در وضعيت درستي قرار بگيرد.
زماني كه مي‌خواهيد بار را زمين بگذاريد هم با خم كردن زانو اين كار را انجام دهيد. در هر شرايطي، خم كردن كمر براي بلند كردن و يا زمين گذاشتن بار، كار اشتباهي خواهد بود. اگر مي‌خواهيد بار را بر روي سطحي قرار دهيد كه از زمين بلندتر است، ابتدا گوشه آن را بر روي سطح قرار دهيد و بعد از آن، با حل دادن بار آن را بر روي سطح قرار دهيد. حتي اگر بار نسبتا سنگيني را مي‌خواهيد جابجا كنيد از افراد ديگري كمك بگيريد.
اگر امكان استفاده از ابزار وجود دارد، زماني كه مي‌خواهيد باري را بلند كنيد با استفاده از آن اين كار را انجام دهيد. يكي ديگر از مواردي كه در زمان حمل بار بايد رعايت كنيد، در صورت امكان، باري را كه مي‌خواهيد حمل كنيد بين دو دست خود تقسيم كنيد تا فشار وارده به كمر فقط در يك سمت نباشد. اگر باري را با يك دست خود حمل كنيد، كمر براي تعادل به سمت مقابل خم خواهد شد كه احتمال آسيب ديدن به آن بالا خواهد رفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.