توصيه‌هايي براي جابجايي اثاثيه سنگين در اسباب كشي – بخش دو

۱۲ بازديد

آيا تا به حال سعي كرده‌ايد كه يك كاناپه يا يخچال را در زمان اسباب كشي برداريد و يا از پله‌ها پايين ببريد؟ اين كار آن قدرها هم آسان نيست و كوچك‌ترين قدم اشتباه مي‌تواند منجر به آسيب جدي به شما و يا اسباب و اثاثيه شما شود.اگر قصد داريد حركت بعدي را برنامه‌ريزي كنيد، از اين تكنيك‌ها براي ايمن ماندن در روز حركت و حمل بار آسان استفاده كنيد.
در حين اسباب كشي با دقت تجزيه و تحليل محيط را انجام دهيد. در مورد تعداد دقيق پلكان‌ها مطمئن شويد كه بايد از آنها بالا يا پايين برويد و يا از هر سطح غير يكنواخت و يا تخته‌هاي رها شده كه ممكن است باعث حادثه شوند يادداشت برداري كنيد. اندازه پلكان را اندازه بگيريد، تمام گوشه‌ها و نرده‌ها و سقف راه‌پله‌ها را براي مشخص كردن اين كه چگونه اسباب و اثاثيه بايد جابجا شوند بررسي كنيد و اگر آنها بايد بلند شده و سپس حمل شوند موارد را چك كنيد. براي حمل كيسه‌ها از دستگيره حمل بار استفاده كنيد تا بتوانيد به راحتي آنها را جابجا كنيد.
طول و عرض مبل يا لوازم خود را قبل از شروع به اسباب كشي اندازه‌گيري كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد نحوه حمل و نقل را بهتر درك كنيد و براي هر پيچ و چرخشي كه ممكن است در راه انجام دهيد برنامه‌ريزي كنيد.
اسباب و اثاثيه خود را بپوشانيد. مهم است كه به طور مناسب آيتم‌هاي خود را براي حفاظت از خراش، فرو رفتگي و يا آسيب ديگر به هنگام كشيدن آنها به پايين پله‌ها با پوشش مناسب بپوشانيد. پتوها، پوشش‌هاي ضخيم و پوشش‌هاي حباب‌دار، مواردي موثر براي محافظت از اثاثيه شما در برابر آسيب، كثيفي و آوار در طول يك اسباب كشي هستند. از قرار دادن پوشش حباب‌دار پلاستيكي و يا پوشش كششي به طور مستقيم بر روي سطح چرم يا چوب خودداري كنيد، چون پلاستيك مي‌تواند سطوح ظريف را خراب كند.
اگر اسباب و اثاثيه شما از هم جدا شوند، حركت آنها آسان‌تر و سبك‌تر خواهد شد. قفسه‌هاي كتاب، مجموعه‌هاي اتاق‌خواب و ميزهاي تحرير اغلب مي‌توانند از هم جدا شوند و قطعات به طور جداگانه بسته‌بندي شوند.

حمل بار آسان 

اشياء سنگين را در اسباب كشي روي پله‌ها بكشيد و جا به جا كنيد

يك سرازيري موقتي به وسيله دو صفحه ايجاد كنيد. در حالي كه به آرامي وسايل را پايين مي‌كشيد، مي‌توانيد به دقت بين آنها قرار بگيريد. يك دوست با پشتيباني اين مورد از طرف ديگر و با هدايت شما كمك خوبي خواهد بود. همچنين مي‌توانيد از تسمه‌ها براي حركت دادن آيتم‌هاي سنگين به پايين پله‌ها استفاده كنيد. بيشتر قطعات به راحتي از پله‌ها كه به وسيله يك شيب موقتي متشكل از دو صفحه كه بر روي پله‌ها قرار مي‌گيرند، پايين مي‌آيند.
مي‌توانيد از تسمه و يا چرخ دستي استفاده كنيد. ابزار متحرك مي‌تواند براي حركت آيتم‌هاي سنگين در پله‌ها كمي ساده‌تر و با فشار كمتري بر پشت شما به كار رود. تسمه‌ها را پايين‌تر از مركز ثقل وسيله مورد نظر قرار دهيد، اين كار وزن را توزيع كرده و بالا بردن آن را آسان‌تر مي‌كند. از آنجا كه مجبور نيستيد خم شويد، باعث مي‌شود بدن شما استرس كمتري داشته باشد و به شما كمك مي‌كند به راحتي اشياء سنگين را جابجا كنيد.
چرخ‌هاي دستي عمودي، داراي دو چرخ هستند كه براي حمل وسايل داراي ارتفاع و يا آيتم‌هاي مبلمان بزرگ مانند كاناپه در اسباب كشي به كار مي‌روند. چرخ‌هاي دستي بايد با احتياط زياد در پله‌ها و با كمك فرد ديگري منتقل شوند، به خصوص اگر موردي كه شما حمل مي‌كنيد، مانع ديد شما مي‌شود.
مسير را روشن نگه داريد. مطمئن شويد كه پلكان و ناحيه نزديك بالاي پله‌ها واضح و عاري از هر گونه مانع است. زماني كه قطعه خود را به بالا يا پايين پله‌ها منتقل كرديد، بايد در يك نقطه امن قرار داده شوند. اين كار تضمين مي‌كند كه ديگر حركتي نخواهند كرد و باعث بروز حادثه نخواهند شد.

به تنهايي وسايل را جابجا نكنيد

در اسباب كشي از افراد ديگر كمك بگيريد. شما هرگز نبايد سعي كنيد وسائل سنگين و حجيم خود را به ويژه بر روي يك پلكان به تنهايي حركت دهيد. انتقال لوازم خانگي سنگين بر روي پله‌ها مشكل است و مانع از ديد كافي شما مي‌شوند. چند نفر كمك قوي داشته باشيد، يكي براي كمك به شما در تعادل وزن اين موارد سنگين و ديگري براي هدايت كردن آنها و مشخص كردن مسير حركت.
با افرادي كه به كمك شما آمده‌اند، ارتباط برقرار كنيد. يك نفر بالاي پله‌ها بايستد و يك نفر ديگر در پايين پله‌ها قرار بگيرد تا شما را راهنمايي كنند. مطمئن شويد كه ديد روشني از مسير شما دارند تا آنها بتوانند بهترين راه را براي مانور دادن قطعه به شما پيشنهاد دهند.
به آرامي و با دقت حركت كنيد. پله‌ها داراي سختي اضافي و خطر احتمالي در مقايسه با جابجا كردن آيتم‌هاي سنگين در سطح مسطح هستند. بهترين راه براي ايمن ماندن در هنگام حمل هر چيزي در يك پلكان، حركت بسيار آهسته و محتاطانه است. خم كردن يا پايين رفتن يك قدم در يك زمان، اطمينان از اين كه هر دو پا به طور محكم بر روي يك پلكان قرار گرفته‌اند قبل از حركت به سمت بعدي لازم خواهد بود.

از افراد حرفه‌اي براي حركت دادن آيتم‌هاي سنگين كمك بگيريد

اگر شما مقدار قابل‌توجهي اسباب و وسايل داريد و بايد در هنگام اسباب كشي از پله‌هاي بسيار شيب‌دار براي بالا و پايين آوردن آنها عبور كنيد، ممكن است بخواهيد از افراد حرفه‌اي براي حركت دادن وسايل استفاده كنيد. با واگذار كردن اين وظيفه دشوار به افراد متخصص و آموزش ديده آسودگي خاطر بيشتري خواهيد داشت. در هنگام اسباب كشي براي محدود كردن امكان آسيب زدن و آسيب ديدن، روش‌هاي مناسب را براي منتقل كردن وسايل در حمل آنها را به كار ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.