۴ راه براي حمل كيسه خريد بدون آسيب ديدن كمر

حمل بار آسان با دستگيره حمل بار

۴ راه براي حمل كيسه خريد بدون آسيب ديدن كمر

۱۴ بازديد

حمل بار آسان

 

نه تنها اندازه و وزن، بلكه چگونگي و محل حمل كيسه خريد شما مي‌تواند باعث ايجاد فشار و درد در كمر شما شود. با استفاده از دستگيره حمل بار و با رعايت اين چهار نكته ساده، از آسيب ديدن كمر خود جلوگيري كنيد. با انجام ورزش و تقويت بنيه و ماهيچه‌هاي خود، كمردرد كمتر به سراغ شما خواهد آمد.حمل بار آسان با رعايت كردن نكات كوچك در زمان حمل كيسه‌هاي سنگين و استفاده از دستگيره حمل بار انجام مي شود و در نتيجه فشار كمتري به ستون فقرات شما وارد خواهد آمد و به كمر شما آسيب نخواهد رسيد.يكي از مواردي كه بايد رعايت كنيد طرز صحيح بلند كردن كيسه‌هاي خريد است، هيچ وقت با خم كردن كمر خود آنها را از زمين بلند نكنيد و اين كار را بعد از خم كردن زانوها و مطمئن بودن از حالت صحيح كمر كه بهترين حالت قرار گرفتن ستون مهره‌ها در حالت طبيعي و به صورت صاف است، از زمين بلند كنيد. كيسه‌هاي خريد را در مسافت‌هاي طولاني بدون توقف جابجا نكنيد كه به كمر شما آسيب خواهد رساند.

 

1- جهت گرفتن كيسه خريد را تغيير دهيد

همواره حمل كيسه خريد در يك طرف مي‌تواند عضلات شما را تحت فشار قرار دهد و به طور دائمي بدن شما را آزار دهد. براي جلوگيري از اين اتفاق، طبق گفته Scott Bautch يك فيزوتراپ در واياوو WI، هر چند دقيقه يكبار محل آن را تغيير دهيد. با اين كار عضلات شما استراحت كرده و فشار زيادي به آنها وارد نخواهد شد. با تغيير دادن كيسه خريد عضلات بطور دائم تحت فشار قرار نمي‌گيرند، با خسته شدن عضلات كارآيي آنها كم شده و وزن بار كه حمل مي‌كنيم تاثير زيادي بر روي ستون مهره‌ها خواهد گذاشت.

2- از اعمال بار اضافي بر روي آرنج خود اجتناب كنيد

كيسه خريد خود را با استفاده از دستگيره حمل بار حمل كنيد و همه آنها را از دست خود آويزان نكنيد. به اين ترتيب شما از آسيب‌هاي مربوط به آرنج مانند تاندون‌ها جلوگيري مي‌كنيد. همچنين، بهتر است از دو كيسه كوچك به جاي يك كيسه سنگين استفاده كنيد. با تقسيم بار، ستون فقرات در حالت صحيح قرار خواهد گرفت و فشارهاي جانبي كمتري به آن وارد خواهد آمد.

3- تصور كنيد كه در حال انجام ورزش هستيد

يك جراح ارتوپدي در پيتزبورگ مي‌گويد: “عضلات شكم خود را درگير كنيد” (مانند اينكه شما شلوار تنگ به تن داريد)، وزن خود را بيشتر بر روي پاها و شانه‌هايتان وارد كنيد. سعي كنيد كمي دست خود را خم كنيد تا وزن بار را عضلات تحمل كنند.

4- كيسه خود را به صورت مورب حمل كنيد.

وزن يك كيسه خريد سنگين را بر روي بدن خود توزيع كنيد و آن را به گونه‌اي حمل كنيد تا ميزان نوسانات آن را به حداقل برسانيد. Matthew Cunningham، متخصص مراقبت از ستون فقرات در نيويورك، مي‌گويد: اين حالت اجازه مي‌دهد تا عضلات بدن شما بتواند بار بيشتري را حمل كند، به اين ترتيب كمر شما كمتر خسته مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.