چگونگي حمل يك كيسه خريد سنگين

حمل بار آسان با دستگيره حمل بار

چگونگي حمل يك كيسه خريد سنگين

۱۵ بازديد

حمل بار آسان

بهترين كيسه خريد همان كيسه خريد خالي است. اما بيشتر اوقات، كيسه خريد‌هاي ما پر از چيزهاي مختلف و سنگيني هستند كه باعث درد در گردن و كمر مي‌شوند. با شروع شدن فصل مدرسه، بچه‌ها تنها اشخاصي نيستند كه مجبورند كوله پشتي‌هاي بزرگي را حمل كنند، اكثر افراد در طول سال مجبور به حمل بارهاي سنگين هستند. در ادامه نكاتي را در مورد حمل بار آسان را با هم مي‌بينيم، بدون اينكه نيازي باشد به سراغ دكتر برويد.

 

راهنماي حمل كيسه خريد سنگين

كيسه‌ها از سرآغاز تمدن به كار گرفته شده‌اند. متون و نقاشي‌هاي تاريخي مردماني را نشان مي‌دهند كه مشغول حمل اشياء مختلف در كيسه‌ها هستند. درست مانند ما، شكارچيان از كيسه استفاده مي‌كردند تا وسايل خود را حمل كنند (معمولا هيزم يا غذا).

ساك‌هاي مدرن‌تر با شروع قرن بيستم به كار گرفته شدند، اما جابجا كردن آنها به دليل سنگيني كمي دشوار بود. بعد از آن كيسه خريدي سبك اما مقاوم كه براي استفاده شهروندان طراحي شده بود به سرعت گسترش يافت. از آن زمان، كيسه‌هاي خريد‌ در اندازه و طرح‌هاي مختلف به بخشي از زندگي روزمره تبديل شده‌اند، كيسه‌هاي خريد‌ كه طرحي سازگار داشته و انواع و اقسام تزئينات را با خود به همراه دارند و حمل آنها بسيار آسان‌تر است. كيسه خريد‌هاي كوچك‌تر براي افراد حرفه‌اي به يك ضرورت تبديل شده‌اند، كه مي‌توانند وسايل خود مانند لباس باشگاه، كتاب و غيره را در آنها بگذارند. وزن اضافي مي‌تواند باعث دردسر شود و درد زيادي را به بار آورد، مخصوصا زماني كه براي مدت زمان زيادي حمل مي‌شوند.

اگر نمي‌توانيم بيخيال وسايل سنگين شويم، پس بهترين راه براي حمل كردن راحت كيسه خريد‌ چه مي‌باشد؟

كمي از سنگيني بار را كم كنيد

خبر بد اين است كه بهترين راه براي حمل يك كيسه خريد سنگين همان حمل نكردن آن است. بارهاي سبك‌تر فشار كمتري را به شخص وارد مي‌كنند و مشكلاتي مانند درد در مهره‌هاي گردن و همچنين انحناي ستون فقرات را كاهش مي‌دهند. مسئله تنها كودكان نيستند، بزرگسالان نيز به همان اندازه در خطر اين مشكلات هستند و بسياري از اين دردها (شامل كوژپشتي و قوز) از سنين جواني آغاز شده‌اند.

اگرچه افراد جوان‌تر بيشتر مستعد اين مشكلات هستند، نكاتي وجود دارند كه مي‌توانيد با استفاده از آنها بارهاي سنگين خود را با راحتي بيشتر حمل كنيد:

  • تنها معادل 15 درصد از وزن كلي خود بار حمل كنيد. زماني كه يك كيسه خريد سنگين حمل مي‌كنيد، سعي كنيد كه وزن آن كمتر از 15 درصد وزن خودتان باشد، و 10 درصد از اين لحاظ بسيار بهتر است. بنابراين، براي شخصي كه 65 كيلوگرم وزن دارد، بار 9 كيلوگرمي بايد حداكثر ميزان حمل شده باشد. هر چيز سنگين‌تر به شدت طرز قرارگيري بدن را تغيير مي‌دهد و مي‌تواند باعث دردهاي ستون فقرات شود.
  • وسايل سنگين‌تر را در كف كيسه خريد قرار دهيد. سعي كنيد بيشتر وسايل داخل كيسه خريد را در كف آن بگذاريد. يك مطالعه انجام شده به اين نتيجه رسيد كه قراردهي وسايل به اين صورت باعث تغييرات كمتري در قرارگيري ستون فقرات و مهره‌هاي گردن مي‌شود. همچنين استراحت كردن آسيب را كاهش مي‌دهد. اگر نمي‌توانيد وسايل سنگين را كنار بگذاريد، سعي كنيد ماهيچه‌هاي پشت و گردن خود را از طريق تمرين كردن قوي‌تر كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه از ستون فقرات خود بيشتر محافظت كنيد و شكل آن را بهتر نگه داريد.
  • از دستگيره حمل بار استفاده كنيد. يك مطالعه به اين نتيجه رسيد كه گردن در زمان حمل بار بيشترين فشار را تحمل مي‌كند. براي حل اين مشكل، از دستگيره حمل بار استفاده كنيد كه به خوبي در دستان جا مي‌گيرد، تا بار به شيوه‌اي درست حمل شود و وزن را به صورت برابر توزيع كند. همان مطالعه نتيجه گرفت كه زنان بيش از مردان مستعد چنين دردهايي هستند و همچنين افرادي كه در طول روز مدت زمان زيادي را مي‌نشينند در خطر چنين مشكلاتي هستند. اگر يك كيسه خريد را حمل مي‌كنيد، سعي كنيد جاي آن را مرتبا عوض كنيد.
  • همه چيز را مرتب كنيد. در هنگام حمل كيسه خريد، سعي كنيد وسايل داخل آن را مرتب كنيد و از دو كيسه استفاده كنيد تا وزن به صورت برابر توزيع شود و فشار كمتري را به ستون فقرات خود وارد سازيد. يك مطالعه به اين نتيجه رسيد كه قرار دادن وسايل به اين صورت در هنگام راه رفتن باعث كاهش حركات كناري ستون فقرات مي‌شود. هر دو كيسه خريد‌ نبايد بيش از 10 درصد فرد وزن داشته باشند تا از آسيب جلوگيري شود.
  • كيسه خريد را نزديك به بدن خود نگه داريد. وزن يكي از دو عاملي است كه مي‌تواند باعث آسيب شود. “تغيير در قرارگيري ستون فقرات” به ميزان فشاري بر مي‌گردد كه يك وزن سنگين به فرد وارد مي‌كند. نگه داشتن كيسه خريد نزديك به بدن فشار وارد شده به ستون فقرات را كاهش خواهد داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.